Julstädat !!!

Ja, nu har jag julstädat både till mig själv och till mina pippisar.

Klantig som jag är som vanligt så glömde jag såklart att ta bort vattnet under Ahmed's holk innan jag skulle flytta deras bur, så där hamnade väl en si så där 2 liter vatten över hela köksgolvet, så det blev att tvätta golvet först innan jag fick dammsugit där.. Sen när jag skulle ha upp denna stora och otympliga bur från golvläge så var där lite vått på golvet så jag började jonglera med buren innan jag lyckades få den på plats på bordet där den ska stå, men jag kollade till den lille bebisen och den verkar ha överlevt mina circuskonster iallafall. Vilket trauma, den är alldeles nykläckt och har inte öppnat ögonen, och så får den redan vara med om sånt här. Klarar den detta, så klarar den allt.

För alla som inte har koll på det så har man alltså vatten under holken för att få rätt luftfuktighet i holken, så att äggskalen inte blir varken för hårda eller för mjuka, utan lagom så att ungarna dels växer som de ska inuti äggen och sen för att de ska lyckas ta sig ut utan större bekymmer.

Laban och Gizmo fick också fint så klart, men deras lilla häckbur är betydligt enklare att hantera.

På onsdag kommer tomten med godiskolvar till dom, tror det blir uppskattat =)

Har varit på Väla idag med alla andra, fattar inte var alla människor kommer ifrån?? Men efter bilfärden till och från Väla kollade jag återigen kylaren, bara för att vara på den säkra sidan, men ja jag har gjort ett väldigt bra jobb må jag säga, för behållaren är fortfarande full.

Imorron blir det julmiddag på eftermiddagen någon gång, men jag tror att jag ska åka buss, dels kan jag ta ett par öl å kanske en snaps till maten och sen slipper jag ha huvudbry för parkeringsplatser när jag ska hem. Kan passa på att ladda busskortet också, för jag ska till syrran i Bjuv på onsdag och ska åka tåg dit.

Haha, idag fick jag höra att jag måste ha bra gener, för så mycket som jag röker och så sällan som jag äter...borde jag se gammal och skrynklig ut. Man får väl säga att jag är välbehållen för min ålder och fortsätter detta lär jag se ut som en fräsch 25 åring den dagen jag fyller 40, även om det ligger 10 år framåt i tiden =)

// Noa



Julfint hos Laban och Gizmo och äggen



Julfint hos Devil, Zelda, Ahmed, Bebisen och äggen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0